دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

فتنه انگیزی جریان 14 مارس برای حمله به نظام سوریه و حزب الله

14مارس در فراخوانی عمومی طرفدارانش را به تجمع در مرکز بیروت فراخواند 

 

جریان 14 مارس لبنان در بیانیه ای ضمن تاکید بر خواست خود مبنی بر کناره گیری سریع دولت ˈنجیب میقاتیˈ از قدرت، از طرفداران خود خواست عصر یک شنبه همزمان با مراسم تشییع ˈوسام حسنˈ به طور گسترده ای در تجمعی بر سر مزار رفیق حریری در مرکز بیروت شرکت کنند. 

 

 

  

به گزارش ایرنا از بیروت، تحلیل گران سیاسی بر این باورند که با توجه به بیانیه تند جریان 14 مارس، مراسم تشییع وسام حسن به یک میتینگ سیاسی برای جریان 14 مارس و تریبونی برای حمله به نظام سوریه و حزب الله تبدیل خواهد شد.

بر این اساتس، این مراسم با هدف افزایش بحران در لبنان و فشار بر دولت برای استعفا برگزار خواهد شد.

ˈنجیب میقاتیˈ نخست وزیر لبنان با اشاره به اینکه ˈدولتش دیر یا زود بالاخره استعفا خواهد کردˈ گفت: تا زمان اظهار نظر و پاسخ قطعی رییس جمهور در رابطه با در خواست استعفایم، بر سر کار حاضر نخواهم شد.

بر اساس آخرین اخبار از نتیجه رایزنی ها بین سران حزب المستقبل، مسئولین لبنان و خانواده ˈوسام حسنˈ مقام امنیتی که در انفجار روز جمعه بیروت کشته شد، در مرکز بیروت و در کنار مدفن ˈرفیق حریریˈ نخست وزیر اسبق لبنان به خاک سپرده خواهد شد.

ˈاشرف ریفیˈ مدیر نیروهای امنیت داخلی لبنان در گفتگو با شبکه المستقبل گفت: مراسم ترحیم وسام حسن بعد از ظهر روز یکشنبه در محل فرماندهی نیروهای امنیت داخلی برگزار شده و پس از آن مراسم مشابهی در مسجد ˈمحمد امین (ص)ˈ با حضور در آرامگاه مرحوم جنب آرامگاه رفیق حریری برگزار خواهد شد.

به گفته وی این مراسم قبل از دفن وسام حسن در کنار نخست وزیر اسبق لبنان برگزار خواهد شد.

شبکه خبری ˈالمستقبلˈ وابسته به ˈسعد حریریˈ رییس جریان المستقبل که وسام حسن دست راست وی به حساب می آمد، طی گزارشی اعلام کرد که این مقام امنیتی روز یکشنبه در کنار مقبره رفیق حریری به خاک سپرده خواهد شد.

رئیس اداره اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان و یکی از چهره های مطرح در پرونده شاهدان دروغین ترور ˈرفیق حریریˈ، عصر جمعه در انفجار منطقه مسیحی نشین اشرفیه بیروت که منجر به کشته شدن 8 و مجروح شدن 100 نفر شد؛ جان خود را از دست داد.

وسام حسن پیشتر ریاست تیم امنیتی ˈرفیق حریریˈ نخست وزیر سابق لبنان را بر عهده داشته و شبکه تلویزیونی سی بی سی، وی را به ترور رفیق حریری مرتبط دانسته بود.

سعد حریری با اشاره به این سوءظن‌ها گفته بود: سرهنگ وسام حسن همواره مورد اعتماد کامل ما بوده و همچنان از اعتماد کامل برخوردار است.

دهها ساختمان بر اثر انفجار شدید روز گذشته بیروت که تخریب شدند و دولت لبنان امروز شنبه را عزای عمومی اعلام کرده است.

  

منبع: ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد