دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

صوت:آیا سخنان‎ظریف در دانشگاه ‏تهران تحریف شد!؟

پایگاه خبری 598 نوشت: بار دیگر جناب ظریف به جای جبران اشتباه خود در دفاع از حیثیت دفاعی کشور دست به فرافکنی زد و منتقدین را به تحریف سخنان وی و تکیه بر خبرهای ناقص و جهت دار متهم نموده و آنان را به نوار سخنرانی اش در دانشگاه تهران رجوع داد. حال بنابر ادعای وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر تحریف سخنان وی در رسانه ها و توصیه رجوع به نوار سخنرانی ایشان در دانشگاه تهران، صوت این سخنرانی و سخنان تحریف نشده جناب ظریف در ادامه می آید.

 
 


به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، انتشار سخنان عجیب و ناپخته وزیر امور خارجه کشورمان در دانشگاه تهران پیرامون ضعف سیستم دفاعی ایران در برابر قدرت نظامی آمریکا واکنش ها و اعتراضات متعددی را در پی داشت.

بازتاب بین المللی این اظهارت موجب گردید که وزیر دفاع ایالات متحده هم سر ذوق بیاید و چاک هاگل پس از سخنان عجیب جواد ظریف با به رخ کشیدن توان نظامی امریکا اعلام نماید: ”صرف نظر از توافق شش ماهه ژنو به منظور فریز کردن برنامه هسته ای ایران، تهدید نیروی نظامی امریکا نیز همچنان برای جمهوری اسلامی وجود خواهد داشت."

اما این بار نیز جناب ظریف به جای جبران اشتباه خود در دفاع از حیثیت دفاعی کشور دست به فرافکنی زد و منتقدین را به تحریف سخنان وی و تکیه بر خبرهای ناقص و جهت دار متهم نموده و آنان را به نوار سخنرانی اش در دانشگاه تهران رجوع داد.

ظریف در اعتراض به منتقدین در صفحه فیس بوک خود نوشت: " بازهم جای تأسف است که اقلیت کوچکی برای پیشبرد دیدگاه‌های سیاسی خود، پاسخ من به سوالات یکی از دانشجویان را تحریف کردند و یک هفته است تمام ناراحتی خود از حمایت پرشور مردم از دولت تدبیر و امید را با توهین و ناسزا و تهمت و افترا به این خدمتگزار کوچک جبران می‌کنند."

وی در ادامه می نویسد: " جالب‌تر اینکه تعدادی از نمایندگان محترم مجلس در تذکر دیروز خود به بنده فرموده‌اند که من از فرهنگ شهادت و مقاومت مردم به عنوان بزرگ‌ترین عامل بازدارندگی کشور بیگانه‌ام و قدرت را صرفا در دیپلماسی می‌دانم. اگر به جای تهمت و افترا و تکیه بر خبرهای ناقص و جهت دار، به اظهارات بنده که هم از طریق نوار سخنرانی و هم از طریق بیانیه وزارت امورخارجه قابل دسترسی است، مراجعه می‌فرمودند به راحتی می‌دیدند که بنده هم دقیقا بر نقش مردم به عنوان مهم‌ترین مؤلفه قدرت و توان دفاعی کشور تأکید کرده‌ام."

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته نیز پس از دیدار با امام جمعه مشهد درباره اظهارات منسوب به وی در دانشگاه تهران افزود: "من آن روز در مقابل اظهارنظر دانشجویی که معتقد بود علت عدم حمله آمریکا به ایران این است که نمی داند امکانات ما چیست؟ اظهار داشتم که علت حمله نکردن آمریکا تعداد تانک و موشک نیست بلکه مقاومت مردم بوده و این عامل بازدارندگی است. برخی به دنبال بهانه هستند وگرنه آیا این سووال و اظهار نظر، جوابی غیر از این می تواند داشته باشد؟"

حال بنابر ادعای وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر تحریف سخنان وی در رسانه ها و توصیه رجوع به نوار سخنرانی ایشان در دانشگاه تهران، صوت این سخنرانی و سخنان تحریف نشده جناب ظریف در ادامه می آید.


متن پاسخ ظریف به سوال نماینده دانشجویی در دانشگاه تهران: "غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند [هیاهو] آیا شما فکر کردید امریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ [هیاهو] آیا واقعاً به خاطر قدرت نظامی ماست که امریکا جلو نمی‌آید؟ بعد هم شما بر اساس چه دلایلی فکر می‌کنید امریکا می‌تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟ کدام سند را خوانده‌اید؟ کدام سند چنین حرفی را زده است؟


لینک کامل سخنرانی / قسمت اول

لینک کامل سخنرانی / قسمت دوم


http://rajanews.com/detail.asp?id=176141

نظرات 1 + ارسال نظر

یکى از طرّاحیها (ی دشمنان) این است که حرف آخر را اوّل نزنند؛ آرام آرام و بتدریج طلبکارى ایجاد نمایند و طرفِ مقابل را وادار به عقب‌نشینى کنند. به‌مجرّدى که عقب‌نشینى کردید، طلبکارى دیگرى شروع خواهد شد. حالا بعضیها مى‌گویند چیزى بدهیم، چیزى بگیریم! بدهیمش درست است، بگیریمش درست نیست؛ هیچ چیز نخواهند داد.

..... اگر قرار است قدرتى این امکان و توان را پیدا کند که اخمهایش را در هم بکشد و بگوید من قوى هستم و مى‌زنم و مى‌بَرم و مى‌بندم؛ حواستان جمع باشد، انسان جا بخورد، این جاخوردن، حدّ یقف ندارد؛ شما این سنگر را عقب مى‌نشینید، فرض کنید فلان الحاقیه را قبول مى‌کنید، بعد یک مطالبه دیگرى را مطرح مى‌کنند: فلان دولت غیرقانونى را به رسمیت بشناسید! باز همان فشارها و همان تهدیدها. به‌مجرّدى که فلان دولت غیرقانونى را به رسمیت شناختید، باز یک درخواست دیگر مطرح مى‌شود: اسم اسلام را از قانون اساسیتان بردارید! شما باید ذرّه‌ذرّه عقب بنشینید؛ این حدّ یَقِفى ندارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد