دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

کمپین کشتار 9 میلیون ایرانی در جنگ جهانی اول

 جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، کمپین اینترنتی محکومیت کشتار 9 میلیون ایرانی در جنگ جهانی اول را، راه اندازی کرد.

 
 به گزارش ایرنا، در متن طومار این کمپین که رونوشتی از آن به خبرگزاری ایرنا مرکز کرمان نمابر شد آمده است:
 طی جنگ جهانی اول و بین سال های 1917 تا 1919 مطابق با 1296 تا 1298 شمسی، دولت پادشاهی انگلیس با ایجاد قحطی عمدی در ایران باعث مرگ 8 تا 11 میلیون ایرانی شد.

در ادامه این مطلب می خوانیم: یکی از منابع ارزشمند در این زمینه، کتاب قحطی بزرگ نوشته ی محمدقلی مجد، ترجمه محمد کریمی - انتشارات موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی می باشد.

بر همین اساس برای محکومیت این اقدام، اتاق جنگ نرم جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان اقدام به راه اندازی کمپین و طومار اینترنتی نموده است.

تیم تحقیقاتی خیزش ذریه به سرپرستی محسن ملایی و تحت حمایت اتاق جنگ نرم جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان طی 15 ماه با استفاده از منابع اطلاعاتی، مراکز اسناد و کتابخانه های تخصصی تاریخ معاصر و مصاحبه با کارشناسان مطرح کشور، تحقیقی جامع در این زمینه به انجام رسانید که نتایج آن در وب سایت http://www.zorieh.com  قابل دسترسی است.

اطلاعات با ارزش و کم نظیر کتاب قحطی بزرگ به صورت طبقه بندی موضوعی تنظیم شده است اما برای اولین بار در دنیا تمامی اطلاعات کتاب توسط تیم مذکور به صورت طبقه بندی تاریخی بر اساس ماه های میلادی تحت عنوان تاریخ نگار قحطی در وب سایت خیزش ذریه برای مشاهده ی عموم آورده شده است.

امضاهای جمع آوری شده از طریق وب سایت، در همایش ملی خیزش ذریه برای پیگیری های بعدی به نمایندگان سه قوه تحویل داده خواهد شد.

همچنین سخنرانی هایی با موضوع قحطی بزرگ توسط جامعه اسلامی دانشجویان طی هفته گذشته در چندین دانشگاه کشور از جمله دانشگاه های زابل، زاهدان و دانشگاه آزاد زاهدان با سخنرانی استاد شمس الدین رحمانی برگزار شده است.

در ادامه این متن امده است که این سخنرانی ها در روزهای آتی در دانشگاه های دیگر نیز برگزار خواهد شد.

این تشکل دانشجویی همچنین برای آگاهی بیشتر مخاطبان اعلام داشت: برای کسب اطلاعات بیشتر و امضاء طومار به سایت http://www.zorieh.com  مراجعه نمایید.

منبع:ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد